Authentic texts or adapted texts - That is the question! The use of authentic and adapted texts in the study of English in two Swedish upper secondary schools and a study of student and teacher attitudes towards these texts.

1255 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Abstract Daskalos, Konstantinos & Jellum Ling, Jeppe (2005) Authentic texts or adapted texts – That is the question! The use of authentic and adapted texts in the study of English in two Swedish upper secondary schools and a study of student and teacher attitudes towards these texts. Skolutveckling och ledarskap, Lärarutbildningen 60 p, Malmö Högskola The aim of this paper is to find out which attitudes teachers and students have towards authentic and adapted texts used in the teaching of English in two Swedish grammar schools. Furthermore, the paper aims to demonstrate the importance of proper text selection in relation to student motivation. To achieve this, a survey was conducted with second year students in two different schools; on top of this, several interviews were conducted with students as well as an interview with a teacher. This was done to demonstrate the different attitudes towards the textbook and authentic texts and to illustrate the importance of choosing topics that students can relate to. The results show that students preferred to read authentic texts. These texts provided them with interesting topics. The teacher also preferred to use authentic texts and agreed that authentic texts usually created an active classroom, but pointed out that to s...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Authentic texts or adapted texts - That is the question! The use of authentic and adapted texts in the study of English in two Swedish upper secondary schools and a study of student and teacher attitudes towards these texts.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Authentic texts or adapted texts - That is the question! The use of authentic and adapted texts in the study of English in two Swedish upper secondary schools and a study of student and teacher attitudes towards these texts.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=55116 [2024-03-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×