Pathfinding with Hard Constraints: Mobile Systems and Real Time Strategy Games Combined

1101 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
There is an abundance of pathfinding solutions, but are any of those solutions suitable for usage in a real time strategy (RTS) game designed for mobile systems with limited processing and storage capabilities (such as the Nintendo DS, PSP, cellular phones, etc.)? The RTS domain puts great requirements on the pathfinding mechanics used in the game; in the form of de- mands on responsiveness and path optimality. Furthermore, the Nintendo DS, and its portable, distant relatives, bring hard con- straints on the processing- and memory resources available to said mechanics. This master thesis aims to find a pathfinding solution well suited to function within the above mentioned, narrow domain. From a broad selection of candidate solutions, a few promising subjects are treated to an investigative empirical study; with the goal of finding the best “fitting” solution, considering the domain. The empirical study shows that the triangle-based TRA* solution and the hierarchical-abstraction influenced Minimal Memory so- lution are both very promising candidates. Depending on how one exactly defines the domain, either one of the solutions could be considered the ‘best’ choice. Since the overall performance of TRA* showed a slight advantage, this solution was further inves- tigated by running an implementation on one of the intended domain platforms; the Nintendo DS. This paper is structured to serve as a guide, of sorts, to some very interesting, and diverse, pathfindi...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Pathfinding with Hard Constraints: Mobile Systems and Real Time Strategy Games Combined

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Pathfinding with Hard Constraints: Mobile Systems and Real Time Strategy Games Combined
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=15122 [2024-04-23]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×