annons

Universitetsuppsats: Preferences in e-Commerce Among Men, Women, and Mothers of Young Children in the US

Ge betyg
339 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Tidigare medlem

Stankus, Tina

eng   H1


Blekinge Tekniska Högskola/MAM
Detta arbete presenteras i samarbete med LIBRIS/Uppsök
Detta arbete presenteras i samarbete med LIBRIS/Uppsök
Sammanfattning: The purpose of our research is to examine differences in e-commerce preferences
between men, women, and mothers with small children (in the US). Various
website factors have been established in previous studies as critical to
e-commerce success. However, there are few studies that investigate how these
factors vary in importance among different user groups, for example men, women,
or mothers with young children. Increased understanding of these group’s
preferences can help companies market themselves more effectively to these
groups.

A survey was distributed to residents of the US, asking respondents to rank the
relative importance of 16 e-commerce features, as well as to provide
performance ratings for the implementation of these features by their favorite
Internet retailer. The data collected from this survey was analyzed to
evaluate significant group differences in their prioritization of importance,
as well as perceived performance, of the features and of three constructs
(information quality, system quality, and customer-relations quality), which
corresponded to more general characteristic groupings of these features. These
measures were used to help identify potential performance gaps, which might
serve as opportunities for companies to better meet the e-retail expectations
of different customer groups.

Differences in the importance of features and constructs within each of the
groups were consistent with previous studies. A number of gender differences
were found in the relative importance of various features, but no gender
differences were found at the more general construct level. There were no
significant differences in importance values between mothers and non-mothers at
either the feature or construct level. However, numerous differences between
the groups were found in performance ratings at both feature and construct
levels. Most significant was the lower level of satisfaction among mothers,
for all features and constructs. Because of a high proportion of respondents
listing Amazon.com as favorite e-retailer, separate analyses were performed of
...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt denna sida måste du vara medlem och inloggad.

Är du inte redan medlem?

Bli medlem nu och få tillgång till allt innehåll på hela Mimers Brunn.

Kommentera arbetet: Preferences in e-Commerce Among Men, Women, and Mothers of Young Children in the US

  Kommentera
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Nyckelord

företagsekonomi, business administration - marketing, business administration - information, business administration - international business, website success, gender, mothers, preferences, internet shopping, e-commerce, e-commerce satisfaction, information quality, system quality, customer relations quality, importance, performance,


Källhänvisning

Stankus, Tina [2008-01-01]   Preferences in e-Commerce Among Men, Women, and Mothers of Young Children in the US
Mimers Brunn [Online]. http://www.mimersbrunn.se/Preferences_in_e_Commerce_Among... [2014-09-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×

Senaste foruminläggen

annons

Ladda upp ditt arbete

Dela med dig, ladda upp ditt arbete och hjälp andra! Mimers Brunn söker ständigt nya arbeten på alla nivåer. Inget arbete är stort eller för litet för att ligga uppe på Mimers Brunn.

Ladda upp arbete

Mest kommenterade arbeten

Mimers Brunn tipsar om

Extrajobb

Är du sugen på att få lite extra pengar över i månaden? Ett extrajobb kan hjälpa dig dryga ut kassan. Dessutom är det meriterande och ger dig viktig arbetslivserfarenhet. Extrajobb

Nya medlemmar

Senaste inloggningarna