Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva, analysera och strukturera olika alternativa marknadsföringsmetoder som är tillämpbara för nyetablerade butiker i den svenska modebranschen. Metod: Uppsatsen är i första hand en litteraturstudie, med fokus på att analysera och strukturera befintliga teorier och metoder inom området entreprenöriell marknadsföring. Vi har utgått från en befintlig kartläggning av teorier och metoder inom entreprenöriell marknadsföring, som vi sedan har reviderat, strukturerat och anpassat till nystartade butiker i modebranschen. Vi har strukturerat de olika metoderna i den befintliga kartläggningen genom att dela in dem i tå olika inriktningar beroende på metodens fokus â?? relation eller kommunikation. Utifrån detta har vi skapat en struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen. Med hjälp av kvalitativa intervjuer med ägarna till de tre nystartade exempelbutikerna Zgander, Cottonmouth och Break har vi sedan analyserat strukturens praktiska tillämpbarhet och eventuella brister. Resultat: Hela nio av de elva metoderna som ingår i år struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen används av exempelbutikerna, vilket tyder på att strukturen r tillämpbar för nystartade butiker i modebranschen. Dessutom använder exempelbutikerna enbart metoder för entreprenöriell marknadsföring som ingår i år struktur, vilket ytterliggare förstärker strukturens tillämplighet och understryker dess omfattning. Det år struktur kan bidra med till nystartade butiker i modebranschen är att den underlättar butikernas arbete med att strukturera sin marknadsföring genom att butikerna lättare kan få en översiktlig bild över sin aktuella mix av relationsinriktade respektive kommunikationsinriktade metoder.

6664 visningar
uppladdat: 2007-08-23
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva, analysera och strukturera olika alternativa marknadsföringsmetoder som är tillämpbara för nyetablerade butiker i den svenska modebranschen. Metod: Uppsatsen är i första hand en litteraturstudie, med fokus på att analysera och strukturera befintliga teorier och metoder inom området entreprenöriell marknadsföring. Vi har utgått från en befintlig kartläggning av teorier och metoder inom entreprenöriell marknadsföring, som vi sedan har reviderat, strukturerat och anpassat till nystartade butiker i modebranschen. Vi har strukturerat de olika metoderna i den befintliga kartläggningen genom att dela in dem i tå olika inriktningar beroende på metodens fokus ?? relation eller kommunikation. Utifrån detta har vi skapat en struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen. Med hjälp av kvalitativa intervjuer med ägarna till de tre nystartade exempelbutikerna Zgander, Cottonmouth och Break har vi sedan analyserat strukturens praktiska tillämpbarhet och eventuella brister. Resultat: Hela nio av de elva metoderna som ingår i år struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen används av exempelbutikerna, vilket tyder på att strukturen r tillämpbar för nystartade butiker i modebranschen. Dessutom använder exempelbutikerna enbart metoder för entreprenöriell marknadsföring som ingår i år struktur, vilket ytterliggare förstärker strukturens tillämplighet och understryker dess omfattning. Det år struktur kan bidra med till nystartade butiker i modebranschen är att den underlättar butikernas arbete med...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva, analysera och strukturera olika alternativa marknadsföringsmetoder som är tillämpbara för nyetablerade butiker i den svenska modebranschen. Metod: Uppsatsen är i första hand en litteraturstudie, med fokus på att analysera och strukturera befintliga teorier och metoder inom området entreprenöriell marknadsföring. Vi har utgått från en befintlig kartläggning av teorier och metoder inom entreprenöriell marknadsföring, som vi sedan har reviderat, strukturerat och anpassat till nystartade butiker i modebranschen. Vi har strukturerat de olika metoderna i den befintliga kartläggningen genom att dela in dem i tå olika inriktningar beroende på metodens fokus â?? relation eller kommunikation. Utifrån detta har vi skapat en struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen. Med hjälp av kvalitativa intervjuer med ägarna till de tre nystartade exempelbutikerna Zgander, Cottonmouth och Break har vi sedan analyserat strukturens praktiska tillämpbarhet och eventuella brister. Resultat: Hela nio av de elva metoderna som ingår i år struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen används av exempelbutikerna, vilket tyder på att strukturen r tillämpbar för nystartade butiker i modebranschen. Dessutom använder exempelbutikerna enbart metoder för entreprenöriell marknadsföring som ingår i år struktur, vilket ytterliggare förstärker strukturens tillämplighet och understryker dess omfattning. Det år struktur kan bidra med till nystartade butiker i modebranschen är att den underlättar butikernas arbete med att strukturera sin marknadsföring genom att butikerna lättare kan få en översiktlig bild över sin aktuella mix av relationsinriktade respektive kommunikationsinriktade metoder.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-08-23]   Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva, analysera och strukturera olika alternativa marknadsföringsmetoder som är tillämpbara för nyetablerade butiker i den svenska modebranschen. Metod: Uppsatsen är i första hand en litteraturstudie, med fokus på att analysera och strukturera befintliga teorier och metoder inom området entreprenöriell marknadsföring. Vi har utgått från en befintlig kartläggning av teorier och metoder inom entreprenöriell marknadsföring, som vi sedan har reviderat, strukturerat och anpassat till nystartade butiker i modebranschen. Vi har strukturerat de olika metoderna i den befintliga kartläggningen genom att dela in dem i tå olika inriktningar beroende på metodens fokus â?? relation eller kommunikation. Utifrån detta har vi skapat en struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen. Med hjälp av kvalitativa intervjuer med ägarna till de tre nystartade exempelbutikerna Zgander, Cottonmouth och Break har vi sedan analyserat strukturens praktiska tillämpbarhet och eventuella brister. Resultat: Hela nio av de elva metoderna som ingår i år struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen används av exempelbutikerna, vilket tyder på att strukturen r tillämpbar för nystartade butiker i modebranschen. Dessutom använder exempelbutikerna enbart metoder för entreprenöriell marknadsföring som ingår i år struktur, vilket ytterliggare förstärker strukturens tillämplighet och understryker dess omfattning. Det år struktur kan bidra med till nystartade butiker i modebranschen är att den underlättar butikernas arbete med att strukturera sin marknadsföring genom att butikerna lättare kan få en översiktlig bild över sin aktuella mix av relationsinriktade respektive kommunikationsinriktade metoder.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=20221 [2024-04-26]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×