Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva, analysera och strukturera olika alternativa marknadsföringsmetoder som är tillämpbara för nyetablerade butiker i den svenska modebranschen. Metod: Uppsatsen är i första hand en litteraturstudie, med fokus på att analysera och strukturera befintliga teorier och metoder inom området entreprenöriell marknadsföring. Vi har utgått från en befintlig kartläggning av teorier och metoder inom entreprenöriell marknadsföring, som vi sedan har reviderat, strukturerat och anpassat till nystartade butiker i modebranschen. Vi har strukturerat de olika metoderna i den befintliga kartläggningen genom att dela in dem i tå olika inriktningar beroende på metodens fokus â?? relation eller kommunikation. Utifrån detta har vi skapat en struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen. Med hjälp av kvalitativa intervjuer med ägarna till de tre nystartade exempelbutikerna Zgander, Cottonmouth och Break har vi sedan analyserat strukturens praktiska tillämpbarhet och eventuella brister. Resultat: Hela nio av de elva metoderna som ingår i år struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen används av exempelbutikerna, vilket tyder på att strukturen r tillämpbar för nystartade butiker i modebranschen. Dessutom använder exempelbutikerna enbart metoder för entreprenöriell marknadsföring som ingår i år struktur, vilket ytterliggare förstärker strukturens tillämplighet och understryker dess omfattning. Det år struktur kan bidra med till nystartade butiker i modebranschen är att den underlättar butikernas arbete med att strukturera sin marknadsföring genom att butikerna lättare kan få en översiktlig bild över sin aktuella mix av relationsinriktade respektive kommunikationsinriktade metoder.
6664 visningar
uppladdat: 2007-08-23
uppladdat: 2007-08-23
Inactive member
Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare.
Kommentera arbete
...läs fortsättningen genom att logga in dig.
Medlemskap krävs
För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.Kontot skapar du endast via facebook.
Källor för arbetet
Saknas
Kommentera arbetet: Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva, analysera och strukturera olika alternativa marknadsföringsmetoder som är tillämpbara för nyetablerade butiker i den svenska modebranschen. Metod: Uppsatsen är i första hand en litteraturstudie, med fokus på att analysera och strukturera befintliga teorier och metoder inom området entreprenöriell marknadsföring. Vi har utgått från en befintlig kartläggning av teorier och metoder inom entreprenöriell marknadsföring, som vi sedan har reviderat, strukturerat och anpassat till nystartade butiker i modebranschen. Vi har strukturerat de olika metoderna i den befintliga kartläggningen genom att dela in dem i tå olika inriktningar beroende på metodens fokus â?? relation eller kommunikation. Utifrån detta har vi skapat en struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen. Med hjälp av kvalitativa intervjuer med ägarna till de tre nystartade exempelbutikerna Zgander, Cottonmouth och Break har vi sedan analyserat strukturens praktiska tillämpbarhet och eventuella brister. Resultat: Hela nio av de elva metoderna som ingår i år struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen används av exempelbutikerna, vilket tyder på att strukturen r tillämpbar för nystartade butiker i modebranschen. Dessutom använder exempelbutikerna enbart metoder för entreprenöriell marknadsföring som ingår i år struktur, vilket ytterliggare förstärker strukturens tillämplighet och understryker dess omfattning. Det år struktur kan bidra med till nystartade butiker i modebranschen är att den underlättar butikernas arbete med att strukturera sin marknadsföring genom att butikerna lättare kan få en översiktlig bild över sin aktuella mix av relationsinriktade respektive kommunikationsinriktade metoder.
Kommentarer på arbetet
Inga kommentarer än :(
Liknande arbeten
Källhänvisning
Inactive member [2007-08-23] Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva, analysera och strukturera olika alternativa marknadsföringsmetoder som är tillämpbara för nyetablerade butiker i den svenska modebranschen. Metod: Uppsatsen är i första hand en litteraturstudie, med fokus på att analysera och strukturera befintliga teorier och metoder inom området entreprenöriell marknadsföring. Vi har utgått från en befintlig kartläggning av teorier och metoder inom entreprenöriell marknadsföring, som vi sedan har reviderat, strukturerat och anpassat till nystartade butiker i modebranschen. Vi har strukturerat de olika metoderna i den befintliga kartläggningen genom att dela in dem i tå olika inriktningar beroende på metodens fokus â?? relation eller kommunikation. Utifrån detta har vi skapat en struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen. Med hjälp av kvalitativa intervjuer med ägarna till de tre nystartade exempelbutikerna Zgander, Cottonmouth och Break har vi sedan analyserat strukturens praktiska tillämpbarhet och eventuella brister. Resultat: Hela nio av de elva metoderna som ingår i år struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen används av exempelbutikerna, vilket tyder på att strukturen r tillämpbar för nystartade butiker i modebranschen. Dessutom använder exempelbutikerna enbart metoder för entreprenöriell marknadsföring som ingår i år struktur, vilket ytterliggare förstärker strukturens tillämplighet och understryker dess omfattning. Det år struktur kan bidra med till nystartade butiker i modebranschen är att den underlättar butikernas arbete med att strukturera sin marknadsföring genom att butikerna lättare kan få en översiktlig bild över sin aktuella mix av relationsinriktade respektive kommunikationsinriktade metoder.Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=20221 [2024-04-26]
Rapportera det här arbetet
Är det något du ogillar med arbetet?
Rapportera