The impact of e-readiness on EC success in public sector in Iran: the case of KWPA, Khouzestan water & power authority, related to ministry of energy

1447 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Most of the public sectors in the world and in developed countries specifically acknowledge the importance of e-commerce to their countries and to survival of their businesses and in creating and encouraging an atmosphere for the wide adoption and success of e-commerce in the long term. The Investment for implementing e-commerce in the public sector is one of the areas which is focused in Government's action plan for cross- disciplinary IT development and e-readiness in government administration and the migration of e-commerce tools and practices into public sector organizations is changing the way of governments' interactions and increasingly move to delivering information and services electronically which leads them in the use of technology to enable the delivery of government services. Public sector in Iran is already some way behind in this development while at the same time we know that it is relatively far advanced in terms of IT investment through e-readiness and they have limited power in explaining how and what level of e-readiness affects individual businesses' decisions to undertake e-commerce and the success of such efforts. So this study aims to explore the importance of an existing e-readiness approach for e-commerce success in public sector enterprises in Iran. This research hypothesized two main categories (organizational and external ) factors with eight sub factors which affect on e-commerce success which was included of five factors (success of development, cost saving, communications improvement, marketplace performance, overall satisfaction ) in KWPA (Khuzestan water & power authority ) as a case study in Iran. The research results mention that among the organizational and external parameters, the external parameters in a public sector which ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The impact of e-readiness on EC success in public sector in Iran: the case of KWPA, Khouzestan water & power authority, related to ministry of energy

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   The impact of e-readiness on EC success in public sector in Iran: the case of KWPA, Khouzestan water & power authority, related to ministry of energy
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=28996 [2024-04-25]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×