Vad ska religionsämnet vara bra för? : En undersökning angående elevers uppfattning om religion och religionsundervisning från ett interkulturellt perspektiv

3 röster
3281 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The purpose of this thesis is to investigate whether the lower secondary school teaching in religion leads to a positive understanding and openness, concerning different religions and cultures. We want to study how pupils in grade eight and nine in two lower secondary schools in a multicultural community comprehend different religions. Since we choose a pupils perspective we decided to do a questionnaire to get a wide ground. As a complement we interviewed twelve pupils and also did observations during their religion classes. During our study we focused on three different themes. These themes are the abrahamitic religions (Christianity, Judaism and Islam) Hinduism & Buddhism and attitudes to religion.Our theoretical point of view is the intercultural perspective. Therefore we have studied government’s documents and propositions about intercultural education and we have also used an anthology by Pirjo Lahdenperä called Interkulturell pedagogik i teori och praktik (2004). We aim to investigate if the teaching in religion is compatible with the intercultural education.The thesis reveals that there are lots of prejudices among the pupils in these two schools. We think that it is important that the teaching in religion must focus not only at the Christianity in younger ages. The subject must contain other religions like Islam, Judaism, Hinduism and Buddhism in much earlier age. Otherwise the pupils will create their own picture of the different religions through media.The Swedish governments goals about school (LPO 94) and the document about the teaching in religion (kursplanen i religionskunskap) both can, according to us, be used as tools for intercultural education. The problem is that the teachers do not know how to use these tools. The methods of intercultural education must be clearer and...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Vad ska religionsämnet vara bra för? : En undersökning angående elevers uppfattning om religion och religionsundervisning från ett interkulturellt perspektiv

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Vad ska religionsämnet vara bra för? : En undersökning angående elevers uppfattning om religion och religionsundervisning från ett interkulturellt perspektiv
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=10320 [2024-04-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×