Kan en H & M och en Zarakund vara samma kund? – En undersökning i två europeiska städer.

814 visningar
uppladdat: 2008-09-17
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The struggle for the customer has become a priority for the fashion industries considering that it is the customers’ willing to shop that guarantees their continuous survival on today’s competitive market. To keep the customer happy and satisfied, should be their priority as this leads to an economic advantage since the customer becomes the companies strongest allay with help of the so called “word of mouth” effect. The positive response is then transmitted from the customer, acting as a spokes- person for the company. It is therefore in the company’s interest to investigate and find out the actual attitudes and opinions so that the company may become more customer oriented and competitive. Zara and H & M are today two big fashion industries with similar products, price friendly and accessible fashion clothes. They act on the same market and their latest annual reports place the two companies as leaders in their business. By performing a quality and quantity interview investigation with the above mentioned companies customers I will display the actual attitudes and opinions of these customers in Gothenburg and Madrid with the purpose to answer the reports question may an H & M customer and Zara customer be the same customer? The results of the investigation show that there are some general similarities and differences among the areas, price and design. Zara customers see the company as “middle class” and “sophisticated” while H & M customers think of the company’s garments as “cheap” and “youthful”. The answer to this reports lead question with the analyzing of the empirical material and information reveals that there is a better possibility that a Za...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Kan en H & M och en Zarakund vara samma kund? – En undersökning i två europeiska städer.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-09-17]   Kan en H & M och en Zarakund vara samma kund? – En undersökning i två europeiska städer.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=10361 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×