One To One marketing - kommunikation för en utmärkt relation?

1034 visningar
uppladdat: 2008-06-17
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Marknadsföringsbegrepp har växt allt mer med tiden, lika väl som det har förgrenat sig och utvecklats inom olika riktningar. Under utbildningens gång har vi läst en hel del om marknadsföring och dess olika termer samt begrepp, men inte förrän det fjärde året, blev vi verkligen fascinerade av själva ämnet One to One marketing. Undersökningens syfte är att studera hur tjänsteföretag tillämpar One to One marketing och på vilket sätt de inför perspektivet inom sina arbetsrutiner. De aspekter som vi har funnit mest intressanta att undersöka är hur tjänsteföretagen uppfattar One to One marketing och vilka likheter samt skillnader det finns mellan teorin och empirin. Tjänsteföretagen som vi har intervjuat till vår uppsats är Reklambyrån Mecka, Nordea Private Banking och ICA Banken. Läsarna får en inblick i och kommer nära inpå tjänsteföretagens interna verksamhet. Konsumenter är den största anledningen till den goda lönsamhet som varje företag vill uppnå. Konsumenter är den drivande kraften bakom köpmarknaden och det gäller att lyckas få tag på dem som ger mest avkastning. Att vara kundorienterad och lyckas uppnå denna så kallade skräddarsydda orienteringen, gentemot kunden, är ett av huvudmålen med One to One. Innan just detta kan åstadkommas, finns det en hel del faktorer att ta hänsyn till, förbättra och införa inom företagens system. Det hela går ut på att skapa en unik samt lärande relation mellan företag och kund, just för att öka precisionen i marknadsföringen. Företaget låter kunden lära den, hur denne vill bli bemöt och vilka varor/tjänster den föredrar att konsumera och på vilket sätt. Fokus inom One to One marketing ligger på att erhålla kundandelar, framför marknadsandelar. Undersökningen visar att One to One marketing används i praktiken men att företagen inte benämner det på samma sätt som litteraturen/här. Enligt våra respondenter definieras perspektivet på samma sätt, så som den fastställs inom teorin. När kundens behov blir tillfredställda, förblir kunden lojal företaget, något som lede...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: One To One marketing - kommunikation för en utmärkt relation?

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-06-17]   One To One marketing - kommunikation för en utmärkt relation?
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=10954 [2024-05-05]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×