Online sales promotions for consumer products

843 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Promotion is one of the key of the four Ps in the marketing mix and as such has a key role to play in market success. The Internet's potential to provide an efficient channel for marketing communications is overwhelming. Many marketing communication researchers have realized that this new medium would bring new opportunities for the marketing communication process with its popularity as a medium to target consumers. An increase in the use of websites for promotion of consumer products by organizations is expected. Organizations encourage visits to their websites by the use of integrated marketing communications. However, while advertisements are quite popular and a big business on the Internet, sales promotions on the Internet have not caught up yet. The aim of this thesis is to provide better understanding on the use of sales promotions for consumer products in an online environment. In order to reach this purpose, research questions on the types of sales promotions used online, as well as describing the environment in which they existed, were stated. Based on these research questions, a review of the literature was conducted, resulting in a conceptual framework. This framework became the guide for this study's data collection. A qualitative approach was used, consisting of two case studies. Data was collected by interacting with specific websites. The findings indicate that firms use 'games' as major type for online sales promotion of consumer products. In addition, firms also use advergames, contests, and sweepstakes for online sales promotions. Sampling was found useful for digital products. These firms take necessary aspects to make their websites effective. Studied firms use presentation elements and contents that are essential for effective websites. Firms ensure transactions security for online sales and provide playfulness in websites which make them more effective. The findings support past research in that showing that, while firms use aspects to make we...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Online sales promotions for consumer products

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Online sales promotions for consumer products
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=11089 [2024-05-09]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×