Learning, Literacy and LIS: A Thesis Conversation

1131 visningar
uppladdat: 2008-03-10
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
This position paper deals with the notions of learning and literacy in the context of studying Library and Information Science (LIS). More particularly, it addresses the learning and literacy involved in, and manifested by, its own production. It is about writing this particular master’s thesis in LIS – the persons involved, the forms and terms used, the expectations met or ignored. It converses not only with itself but also with the academic system which is its raison d’être. It is maintained that this conversing is inherently tangled and that the irresolvable disorder is literally glossed over via language. The argument relies largely on linguistic analysis, linking discourse and conceptual levels to their etymological foundations. Elements of action research and autoethnography are used in an attempt to capture and communicate the competitive conversing which propels and frustrates both personal learning and the development of a disciplined thesis. Standardized presentation forms are challenged and modified in order to highlight the underlying, and ongoing, interplay rather than the finished product. It is suggested that this tangled, tentative, personal/institutional conversing characterizes not only learning but also libraries and LIS itself. It is further suggested that literacy of whatever variety remains a matter of reading, of being able to continuously and competitively assess, converse and thereby commune. LIS has good reasons to highlight its inherent, transdisciplinary association with the human ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Learning, Literacy and LIS: A Thesis Conversation

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-03-10]   Learning, Literacy and LIS: A Thesis Conversation
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=11226 [2024-05-08]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×