Barfotamarknadsföring

1493 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Bakgrund: Friskis&Svettis (F&S) förslog olika uppsatsämnen till studenter som läser ekonomprogrammet på Högskolan i Gävle. Eftersom att jag motionerar mycket och är intresserad av marknadsföring bestämde jag mig att skriva om barfotamarknadsföring på F&S i Gävle.Syfte: Syftet med denna uppsats är identifiera medel som tjänsteorganisationer kan använda för att marknadsföra sig, trots att man har mycket begränsad ekonomi (barfotamarknadsföring).Metod: För att skaffa information om barfotamarknadsföring och på vilka sätt detta kan ske, började jag med att göra en litteraturstudie. Jag läste böcker om marknadsföring och media. Informationen som finns under rubrikerna Friskis&Svettis, lokala tidningar och begreppsdefinitioner har jag hämtat från Internetkällor. Information om F&S i Gävle fick jag av min handledare. Jag har också prövat F&S-jympa och deltagit i ett seminarium på temat Konsten att synas i media.Resultat & slutsats: För att synas i media måste tjänsteorganisationen skapa en nyhet och meddela den till redaktioner. Plats i tidningen eller tid på TV/radio påverkas av hur väl nyheten är utformad och hur stor konsekvenserna anses vara. Friskis&Svettis använder sig av PR, t ex mun-till-mun-metoden eller utbildning för förskollärare i det som kallas Röris. En marknadsplan med aktiviteter skulle förmodligen leda till mer publicitet. Dessutom kunde F&S marknadsföra sig mer aktivt på Internet (på hemsidan www.gavle.se, skapa bloggar, skicka nyhetsbrev) och använda utomhusreklam (en cykel med affischer på Drottninggatan eller TV i fönstret på torget).Förslag till fortsatt forskning:- marknadsföring via mobiltelefoner,- en undersökning om hur väl personalen på F&S bemöter sina medlemmar,- barfotamarknadsföring på Friskis&Svettis föreningar utomlands,- l...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Barfotamarknadsföring

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Barfotamarknadsföring
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=11376 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×