Foreign Market Analysis: A case study of a Canadian SME in the men's retail fashion industry

1108 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Background Internationalization is a rapidly increasing trend of firms and markets in today’s business environment where fashion companies have evolved to be one of the most successful and dynamic international retailers. Though a majority of SMEs in the retail fashion industry have the potential to become international, many never do due to a number of barriers. When making decisions regarding international strategies, it is important for companies to analyze and understand the foreign market to determine if there is an opportunity for success on the market. However, many SMEs fail to do a thorough market analysis prior to internationalizing and never reach their full potential on the market. Purpose The purpose of this thesis is, through a market analysis, to determine if Sweden is a suitable market for a Canadian SME in the men’s retail fashion industry. Method A qualitative study was carried out to help determine the purpose of the paper where data was collected through a single case study of the company Phresh Image. Primary research was conducted through interviews with the CEO of Phresh Image as well as focus group meetings to collect data regarding the company and the potential customers. The interviews were structured after the theoretical framework and included participants described by Phresh’s target group. Secondary data was collected regarding Sweden and the Swedish retail industry and used to compare the domestic market to the foreign market. Conclusion By answering the research questions, the thesis found that Sweden is a suitable market for a Canadian SME in the men’s retail fashion industry. Branding, quality design were among the most influential characteristics for Swedish consumers and retail companies in the fashion industry must take these into consideration when internationalizing to Sweden. Canada’s and Sweden’s economic, political and cultural environments proved to be rat...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Foreign Market Analysis: A case study of a Canadian SME in the men's retail fashion industry

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Foreign Market Analysis: A case study of a Canadian SME in the men's retail fashion industry
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=11957 [2024-05-20]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×