Tourist Identity Expression through Postmodern Consumption - A Focus on the Home-Exchange Phenomenon

1493 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Postmodern society has facilitated the expansion of alternative, non-institutionalized travel trends, which oppose mainstream tourism by providing consumers with a broader range of opportunities for self-actualization. Home-exchange presents special interest, as it is neither a new nor a small trend in independent tourism, yet has received little attention from the academic research society. By temporarily exchanging homes, consumers have a unique opportunity to organize custom tailored trips without soliciting the services of travel mediators. The main purpose of this study is to examine the home-exchange phenomenon using the concepts of motivation, lifestyle and identity expressions of the tourism consumers. In-depth interviews with home-exchange participants from two countries (Canada and Sweden) provided the empirical data for a deeper understanding of this trend’s practices. The findings indicate that the home-exchange phenomenon to some extent could be understood as an expression of emancipation from the traditional tourist image, and as such homeexchange plays a role in the identity construction of postmodern travelers. That fact underpins the call for the development of...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Tourist Identity Expression through Postmodern Consumption - A Focus on the Home-Exchange Phenomenon

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Tourist Identity Expression through Postmodern Consumption - A Focus on the Home-Exchange Phenomenon
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=11980 [2024-05-11]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×