The role of corporate social responsibility to create positive positioning in the branding of a country and particular to Pakistan.

887 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Background: In this highly competitive world countries are working hard to brand themselves by creating positive image of their country to attract world’s share of business, investment, tourism, students, events etc. There are many factors involved to create soft image of a country like environment, people, tourism, business, governance, politics and others. But one factor, which countries are implementing but not considering as a part of country’s branding strategy that is Corporate Social Responsibility (CSR). CSR is about considering social responsibility for workforce, society and environment by corporate sector/companies. Purpose: The purpose of our thesis to focus on relationship between CSR and country branding that how CSR helps to create soft image of a country and become part of country’s branding strategy. We also investigated the case of Pakistan that how CSR can play a role in branding Pakistan by the help of corporate sector in close collaboration with government. Methods: On the basis of our research area we used qualitative approach. The secondary data have been collected through literature review of research papers, magazines, websites and books. The primary data have been collected by conducting interviews and considering Sweden as case. Result/output: As a result of our research we have presented a model of relationship between CSR and country branding in general. Then we also presented a customize model for Pakistan. Conclusion and Recommendations: We have interpreted and analyzed the collected data together with theories and thereafter drawn the conclusion that CSR is successfully adopted by many countries but not considered as part of country’s branding strategy. As it is having vital role in creating soft image of a country by having positive impact on society and environment, so it should be a part of country’s branding program. To achieve this ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The role of corporate social responsibility to create positive positioning in the branding of a country and particular to Pakistan.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   The role of corporate social responsibility to create positive positioning in the branding of a country and particular to Pakistan.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=12096 [2024-05-08]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×