Datorn som ett komplement i matematikundervisning i en lågstadieklass En kvalitativ undersökning om datorspel i matematikundervisning

1 röster
1302 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Sammanfattning Uppsatsen bygger på litteraturstudier och fältarbete med intervjuer och delvis observationer i en lågstadieklass i en skola som ligger i Göteborgs kommun. Arbetet bygger på en kvalitativt inriktad studie. Den inleds med en beskrivning av informationsteknikens roll i matematikundervisningen. Därefter studeras elevernas och klasslärarens inställning till IKT användning som ett kompletterande verktyg i matematikundervisningen. Resultatet i denna studie visar att den traditionella metoden är uppskattad av båda eleverna och klassläraren samt att eleverna tyckte att det implementerade drill- och övningsprogrammet Från 1 till 100 var intressant. Lärarens individuella datorkunskap har stor betydelse vid införandet av datorer i matematikundervisningen. Studien vänder sig till både lärare och lärarstudenter för att belysa olika aspekter i samband med införandet av IKT i undervisning. Den kan vara till nytta för lärare ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Datorn som ett komplement i matematikundervisning i en lågstadieklass En kvalitativ undersökning om datorspel i matematikundervisning

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Datorn som ett komplement i matematikundervisning i en lågstadieklass En kvalitativ undersökning om datorspel i matematikundervisning
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=12277 [2024-05-07]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×