Att synas i bruset - en studie om branding, samarbete och destinationslivscykeln vid destinationsmarknadsföring.

965 visningar
uppladdat: 2007-10-26
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syfte: Syftet med uppsatsen är att få en ökad förståelse för små destinationers destinationsmarknadsföring. Frågeställning: Hur kan en liten destination använda sig av samarbete och branding för att marknadsföra sig vid olika tidsskeden? Metod: Vi har valt en kvalitativ metod för den empiriska undersökningen. Det empiriska materialet har inhämtats från tre intervjuer. Vid intervjuerna har vi använt oss av en semi-strukturerad intervjuguide. Slutsats: Det finns brister i vem som bör vara med i serviceskapandet och vad som bör göras. De olika dimensionerna har inte gemensamt anpassat sig till att vara en turistdestination med högklassig service. Som turistdestination har Ã?land stagnerat men de har valt att förnya sig. Ã?land som destination är en omogen allians där ?coverage? är begränsat, formen på samarbetena outvecklade och relationerna mellan dem svaga. Situationen på Ã?land är precis den som forskarna menar vara hämmande för en stark varumärkes utveckling och försårar brandingkampanjerna. Det finns delade meningar om vilka platser som ska ingå i brandingprocessen, bara Ã?land eller Scandinavian Island. Dessutom står inte alla turismaktörer bakom en brandingstrategi av Ã?land. Både Ã?land som destinati...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Att synas i bruset - en studie om branding, samarbete och destinationslivscykeln vid destinationsmarknadsföring.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-10-26]   Att synas i bruset - en studie om branding, samarbete och destinationslivscykeln vid destinationsmarknadsföring.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=12417 [2024-04-30]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×