Medieval, budgetering och schemaläggning för butikens marknadsföring

1629 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Många butiker har idag problem med att fördela sina marknadsföringsmedel. Ofta sänder de ut stora mängder reklam men har svårt att veta om deras marknadskommunikation får något genomslag eller inte. Denna uppsats behandlar de delar av marknadsföringen som butiker kan ta hjälp utav för att bättre veta hur de kan fördela sina marknadsföringsmedel. Syftet med detta arbete var att beskriva hur butiker med hjälp av utformning av mediebudget och medieschemaplanering bättre kan fördela sina reklampengar och vidare försäkra sig om att dessa investeringar i sin marknadskommunikation uppmärksammas av målgruppen och i slutändan resulterar i en ökad försäljning. Vi hade även som syfte att upprätta en egen mediebudget och ett eget medieschema. Slutligen ämnade även kunna ge butiker rekommendationer om hur de kan gå tillväga i framtiden. Makromålkedjan ligger till grund för denna uppsats med de fem viktiga delmål som måste uppfyllas för att uppnå det slutliga och önskade målet – vinst. För att få ett verkligt exempel har vi tillämpat oss av en fallstudie med hjälp av en verklig butik. Genom att intervjua butikschefen skaffade vi oss en inblick i hur arbetet med marknadskommunikationen kan fungera i en butik. Från detta utgick vi sedan i vår undersökning. Vi intervjuade även representanter från två reklambyråer samt en konsult som utför målgruppsanalyser, detta för att få tips och råd till vår undersökning. Vår undersökning utgörs av två kundundersökningar i form av kortare intervjuer. Detta för att ha en grund när vi senare genomförde beräkning av effektiv frekvens, samt upprättade en mediebudget och ett medieschema. Med detta ville vi påvisa den stora vikten för butiker att ha kontroll över sina marknadsföringsmedel och att se till att dessa fördelas på rätt sätt. Dessa redovisas senare i uppsatsens resultat. Vid utformandet av mediesch...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Medieval, budgetering och schemaläggning för butikens marknadsföring

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Medieval, budgetering och schemaläggning för butikens marknadsföring
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=13086 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×