Trendsättarnas Varumärken - En studie om hur lokala modebutiker bygger upp sina varumärken

1084 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Den här studien fokuserar på små lokala företag och deras varumärkesuppbyggnad. Vi har studerat företag som befinner sig i klädes- och modebranschen och deras strategier som de tillämpar för att bygga upp och stärka sina varumärken. I inledning så finns det en introduktion till vårt problem och syfte. Problemformulering som denna studie har som avsikt att besvara lyder enligt följande: Hur bygger små lokala företag upp sitt varumärke? Utifrån insamlad teori presenterar vi vår egen teorimodell som ligger till grunden för den senare analysen. Modellen tar upp ett antal viktiga steg i varumärkesuppbyggnad som produktattribut, märkesidentitet, kärnvärde, positionering, marknadskommunikation och intern märkeslojalitet. Detta leder slutligen till varumärkeskapital. Empirin presenteras utifrån våra intervjuer med respektive ansvariga på företagen och detta jämförs med teorin. De företag som undersöks i studien är Thomas, Lindahls/Carlanders och Soda. Analysen baseras på stegen i modellen och där jämförs teorin med den insamlade data som vi fått under våra intervjuer. Här belyser studien företagens egna beslut och hur väl de stämmer överens med den teoretiska grunden. I slutsatsen besvaras studiens problemformulering och där dras slutsatser som studien visar på under analysens gång. Här visar vi på att det finns skillnader i tankesättet och strategier hos de olika företagen och orsakerna till detta. Vi visar även på att Lindahls...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Trendsättarnas Varumärken - En studie om hur lokala modebutiker bygger upp sina varumärken

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Trendsättarnas Varumärken - En studie om hur lokala modebutiker bygger upp sina varumärken
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=13439 [2024-10-31]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×