Less is more : En studie i hur mindre reklambyråer kan överleva i en överetablerad bransch.

1011 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Dagens reklambransch är starkt konkurrensutsatt och antalet aktörer ökar varje år. Globalisering, teknisk utveckling och kundens ökade kunskap om marknadsföring är endast några faktorer som bidrar till den ökade svårigheten för reklambyråer att överleva på marknaden. De blir tvungna att ständigt utveckla sina tjänster för att tillfredställa marknadens nya behov. Detta är dock svårt för en mindre reklambyrå som ofta har knappa ekonomiska och tidsmässiga resurser. Undersökningen ämnar att ta reda på vilka faktorer som är viktiga för mindre reklambyråers överlevnad? Uppsatsen syftar till att analysera och undersöka tre mindre Stockholmsbaserade reklambyråers sätt att hantera den konkurrensdrabbade marknaden. Detta gjordes via djupintervjuer samt kompletterades med kortare intervjuer av byråernas kunder. Detta ställdes mot teorier som behandlar planeringsstrategier och affärsidéutveckling samt syn på affärsmässiga relationer och nätverk. Utifrån de teorier som tillämpats har vi byggt en teoretisk syntes som mynnar ut i att värdeskapande bör ske via utveckling av processtyrda planeringsstrategier och värdeskapande processer.Undersökningen baserades på tre Stockholmsbaserade reklambyråer (Hello and Friends, Le Bureau & WatersWidgren) samt på en av respektive byråers kunder (Lars Wallin, Filippa K & Retail and Brands). Undersökningen visade att det finns en övergripande samstämdhet mellan de valda undersökningsobjektens arbetssätt och deras kunders krav och kriterier vad gäller detta. Analysen av den empirisk data har påvisat ett antal viktiga faktorer som är avgörande för mindre reklambyråers överlevnad i en överetablerad bran...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Less is more : En studie i hur mindre reklambyråer kan överleva i en överetablerad bransch.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Less is more : En studie i hur mindre reklambyråer kan överleva i en överetablerad bransch.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=13616 [2024-05-14]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×