Kundupplevd tjänstekvalitet- en studie om poker på Internet

868 visningar
uppladdat: 2006-01-13
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syftet med uppsatsen är att definiera hur begreppet kvalitet ska tolkas för poker på Internet. Genom att ställa användarnas upplevda kvalitet gentemot branschens definition på kvalitet, ämnar vi att öka förståelsen för vad som betecknar en god kvalitet på en Internettjänst. Vi har använt oss av en kvalitativ ansats bestående av tå djupintervjuer och tå fokusgruppsintervjuer. Insamlingen av empirisk data och framtagningen av det teoretiska ramverket har varit en iterativ process. Inledningsvis diskuteras hur tjänster och kvalitet kan definieras utifrån några välkända kvalitetsmodeller, bland annat Grönroos (2002). Utifrån ett antal forskningsartiklar, som berör kvalitetsdeterminanter för Internettjänster, plockas sedan tio determinanter ut som inkorporeras i Ribbink et al??s (2004) modell som visar på beroenden mellan kvalitet, förtroende, tillfredsställelse och lojalitet. år empiriinsamling bestod dels av en fokusgruppsintervju med en grupp som benämns light-users, vilket innebär att de spelar på ett nöjesinriktat plan, samt en med heavy-users, vilka är professionella spelare som försörjer sig på poker. Vidare genomförs en telefonintervju med Ongame, som ligger bakom pokersajter som PokerRoom.com och EuroPoker.com, samt en djupintervju med ReplayPoker, ett nyetablerat pokerföretag från Stockholm. Ribbink et al??s (2004) modell revideras till att innehålla följande...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Kundupplevd tjänstekvalitet- en studie om poker på Internet

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-13]   Kundupplevd tjänstekvalitet- en studie om poker på Internet
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=14436 [2024-05-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×