Ledarskap i andra kulturer : En studie i när spanska centralstyrda företag möter den svenska lokala marknaden

1224 visningar
uppladdat: 2006-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
During the last decades the globalization has spread and is now a concern for the entire world. The technological development has exploded and has given us new possibilities and access to information that make it possible to meet new markets. The conditions have changed and the companies not only compete with their closest competitors on the local market but also with everyone in the same business over the world. Companies go abroad with different entry modes to get new market shares and this results in a more international and multicultural organization. This is not always without problems since the companies are confronted with different types of cultures that are reflected in the organization and its work. Different kinds of leadership are used in different kinds of cultures but what happens when two cultures meet?For example in Swedish culture hierarchy and power distance are distant ideas unlike the Spanish culture where it is to a great extent frequent.After finishing the investigation it turned out that the cultural differences inside an organisation between two European countries can be big although in the beginning it’s not noticed. The ignorance of knowledge about the culture in the country of destination, from the employers, often contributes to a lot of problems and misunderstandings. We found that Spanish companies who open branches in Sweden often come across problems in following situations:· When the work task is given priority to the wellbeing of the employees.· When a less experienced person is given a position ahead of a more experienced employee.· When the staff is controlled and can’t take their own initiative or haven’t the possibility to be flexible because of the strictly designed work task.· When big differences in power distance between employer and employee are expressed.We can establish that the implementation of the situational leadership has been rather absent in the beginning when opening in Sweden. The adjustment has come gradually and was strained because of the knowledge the Spanish companies acquired regarding Swedish employees and their culture. The companies were forced to adapt some of their leadership...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Ledarskap i andra kulturer : En studie i när spanska centralstyrda företag möter den svenska lokala marknaden

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-01-01]   Ledarskap i andra kulturer : En studie i när spanska centralstyrda företag möter den svenska lokala marknaden
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=14753 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×