Utilization of mobile advertising in B2C marketing

779 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Mobile advertising is becoming a hot topic as wireless networking continues to develop and the number of mobile subscribers is increasing worldwide. Thus mobile phone opens up a new dimension for the marketer to build strong customer relationship by providing the customers with their desired information through mobile phones at any place any time. However, little is known about how mobile technologies and applications can be incorporated into marketing activities in contrast to internet-based advertising. The effects of mobile advertising have not been investigated sufficiently. The purpose of this study, therefore, is to provide a better understanding on how mobile advertising can be utilized in B2C marketing. In order to reach this purpose, three research questions were asked about the applications in mobile advertising, the technologies available, as well as the success factors. Using the research questions as a guide, a literature review was conducted, resulting in a conceptual framework, developed to guide the study's data collection. In order to collect data, a qualitative approach and multiple case study strategy has been utilized, using personal interviews and limited documentation to collect data. The findings and the conclusion of this study indicate that technology acts as the primary facilitator of mobile advertising. To increase the popularity of mobile advertising applications, factors such as personalization, customer permission, control and privacy should all be considered by the companies w...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Utilization of mobile advertising in B2C marketing

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Utilization of mobile advertising in B2C marketing
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=15145 [2024-05-19]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×