Ekologi som kommersiell vara

1006 visningar
uppladdat: 2008-09-17
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Organic cotton has been in the medias field of vision for quite some time. This interest also reflects in a growing awareness in the textile industry where more and more companies today offer organic cotton in their product range. With this in mind we question whether organic cotton has become a viable commercial product. We also acknowledge there is a lacking of understanding the complex problems that organic cotton manufacture involves, for example the huge effort and cost required for a transition from conventional to organic cotton farming. The purpose of this paper was to study how textile, ecology and competition today are being combined by companies. We wanted with our investigation to find out whether companies in the textile industry use ecology as a competitive advantage. Moreover the purpose of this paper was to reproduce a comprehensive image of organic cotton which enabled us to determine if the medias positive image is correct. We choose to examine our work on the basis of a company perspective which resulted in delimitation from the consumer’s perspective. The scientific approach of the study has been qualitative with the goal to produce a deeper understanding of our problems. The empirical material mainly consists of interviews done with our three case companies, Dunderdon, Dem Collective and Kappahl. The companies are differing in both size and characteristics which was a deliberate choice. We think this selection made it possible for us to examine various perspectives of the textile industry despite our meagre resources. In the theoretical frame of reference we have chosen to use Porter’s Five Forces, Kotler & Armstrong’s communication model and Holm’s model which explains the relationship between a company’s identity, profile and image. The interviews have been interpreted and analysed in relation to given theories and models. Our interpretation and analysis showed that all case companies had a strong environmental policy and a genuine interest to work for a sustainable development, which they all expressed through their organic product range. The study showed that none of the companies deliberately or directly uses organic products in a marketing purpose. We have hence come to the conclusion that textile companies do not...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Ekologi som kommersiell vara

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-09-17]   Ekologi som kommersiell vara
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=15551 [2024-05-15]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×