The making of Mys-Persson ur ett marknadsföringsperspektiv

1155 visningar
uppladdat: 2002-06-04
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
I denna uppsats studeras statsminister Göran Perssons mediala kovändning ?? från buffel till ?Mys-Persson?. I takt med att vi tycker oss ha sett ett ökat fokus på privatpersoner, och då kanske främst inom politiken, tycker vi det är intressant att studera detta ämne. Som exempel här kan nämnas att Göran Persson varit med i TV-programmet ?Sen kväll med Luuk? och dansat med kossan Doris i SVTs barnprogram ?Bollibompa?. Ett annat exempel är Lars Leijonborg som låtit sig intervjuas i TV3s tjejprogram ?Silikon?. Frågeställningarna kretsar kring hur Perssons kovändning kommit till stånd. Vi försöker bl.a. identifiera vilka framgångsfaktorerna är och när brytpunkten kom. Vidare finns i uppsatsen förhoppningar om att kunna finna svar på vem som kan initiera en process av detta slag. Uppsatsen grundar sig på en så kallad dokumentstudie, vilket i årt fall innebär att vi hämtat år empiri från tidningsartiklar ur främst kvälls- och dagspress. Syftet är inte att granska huruvida det som står i tidningarna är ?sant?, utan snarare att se vilken bild av Persson som under åren förmedlats till folket. Den mediala studien sträcker sig från år 1996 fram till idag (2002). I uppsatsen diskuteras bland annat hur man kan se på Persson som en marknadsförare och hur man också kan se honom som ett eget varumärke, skilt från det socialdem...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The making of Mys-Persson ur ett marknadsföringsperspektiv

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2002-06-04]   The making of Mys-Persson ur ett marknadsföringsperspektiv
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=15660 [2024-05-06]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×