MOBILTELEFONI - Vodafones plats i kundernas sinne

711 visningar
uppladdat: 2004-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
A1235Problem: Denna uppsats skrivs i samarbete med konsultföretaget WSP och webbyrån Singleton. Dessa företag har tillsammans utvecklat erbjudandet Webbaserad egenkontroll, vilket lanserades i oktober 2004. Erbjudandet innehåller ett webbverktyg (utarbetat av Singleton) samt kompletterande konsulttjänst (utförs av WSP). Företagen vill kunna nå en större kundkrets med erbjudandet, men har begränsad kunskap om marknaden. Vodafone är en av tre stora mobiloperatörer på den svenska marknaden. Företaget måste positionera sig på ett sätt som är attraktivt i kundens sinne, för att kunna konkurrera framgångsrikt. Detta kan uppnås genom att förmedla ett klart och tydligt budskap till konsumenterna som beskriver de styrkor som Vodafone står för och som kunderna uppfattar tilltalande. Syftet är att undersöka hur Vodafone idag positionerar sig mot privatkunder, hur dessa uppfattar Vodafone och om de erbjuder det privatkunderna söker i ett mobilabonnemang. Den teori som tillämpats behandlar ansatser för tjänstepositionering, fem positioneringsstrategier samt fyra olika sätt som positionering kan misslyckas på. I denna uppsats har författarna utgått från en kvalitativ ansats för insamlandet av data i form av intervju och fokusgrupper. Kunderna uppfattar Vodafone som ett ungdomligt och lyxigt varumärke, som har välkända symboler och till viss del kan erbjuda individanpassade mobiltelefonlösningar. Företaget erbjuder dock inte det...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: MOBILTELEFONI - Vodafones plats i kundernas sinne

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2004-01-01]   MOBILTELEFONI - Vodafones plats i kundernas sinne
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=16907 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×