Interpretation and Grading in the Current Grading System

601 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Detta examensarbete behandlar det mål- och kriterierelaterade betygssystemet som används i svenska skolor idag. Vi har valt att undersöka hur lärare uppfattar det nuvarande betygssystemet och vilka utmaningar de möter när de betygssätter i det engelska ämnet. Intresset för ämnet fördjupades under vår slutpraktik, och efter att ha haft diskussioner tog vi beslutet att djupare granska det nuvarande betygssystemet. Ett skäl för detta var att vi ville känna oss tryggare när vi väl lämnar lärarhögskolan. Eftersom det nuvarande betygssystemet är ett redskap för lärare att arbeta med debatteras detta dagligen i skolan. Även om lärarna ger intryck av att fortfarande ha problem med det nuvarande betygssystemet, visar resultaten att majoriteten av de intervjuade har förstått systemet. Det verkar som om svårigheterna snarare är hur man ska tolka de olika styrdokumenten eftersom målen och kriterierna ofta är väldigt öppna. En allmän åsikt hos lärarna är att de inte har några svårigheter med betygssättandet i sig i det nuvarande betygssystemet, men de efterfrågar dock fler betygssteg för att bättre kunna förklara var eleverna befinner sig på betygsskalan. Vi kom slutligen fram till att lärarna anser att systemet gynnar elever såväl ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Interpretation and Grading in the Current Grading System

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Interpretation and Grading in the Current Grading System
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=17184 [2024-05-06]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×