Customer tailored logistics

858 visningar
uppladdat: 2000-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The purpose and main problem of this thesis is to describe the supply chain, in a system with great distances between production and sales units, and explain how to solve logistics problems and increase sales by focusing on the customers' needs. Customers in Southeast Asia and Australia are annoyed with the construction equipment industry. Volvo CE is in an unfavourable competitive position, although it is the leader in terms of product quality. It is the service that causes Volvo problems. Volvo CE is weak on such service-related factors as parts availability, after-sales service, financing, and product availability. Service-related factors are more important than product-related. Concerning the information flow we have found that forecasting is rigid, order systems are not fully integrated, and communication between different entities is inadequate. Transportations are complicated and time consuming, the level of machines in inventory is too low, which makes for long lead-times. Parts management is sometimes uncoordinated, service levels are lower than the main competitors', and sales companies are reluctant to share parts between them. We believe that the current structure with one warehouse in Singapore, serving the Southeast Asian market, and one in Sydney, covering the Australian market, should be kept. Increase inventories of both products and spare parts, to increase the service level. Employ the concept of one-warehouse-thinking, and integrate information systems between the different units; plants, sales companies, and dealers. Install a central control authority, responsible for co-ordinating parts distribution world-wide. Volvo CE needs to make the following improvements in order to improve their competitive position: 1. Parts availability, 2. Product availability, 3. Price, 4. After-sales service The `sell one build one' concept is difficult to employ in a system with great distances between production and sales units. This is especially true in an industry...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Customer tailored logistics

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2000-01-01]   Customer tailored logistics
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=17473 [2024-05-08]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×