Tjänsteerbjudanden i hotellbranschen

843 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Vi har underso¨kt tja¨nsteerbjudanden i hotellbranschen. A¨ven om alla hotell utga°r fra°n samma ka¨rntja¨nst, o¨vernattningen har tja¨nsteutbuden uto¨kats pa° senare a°r.Syftet med arbetet a¨r att pa°visa vilka likheter respektive skillnader vi ser mellanhotellfo¨retagen Tegne´rlundens och Scandics tja¨nsteerbjudanden och hur kundno¨jdheten a¨rmed dessa tja¨nsteerbjudanden?Vi gjorde en ja¨mfo¨relse mellan hotellens utbud genom att granska deras hemsidor samt en enka¨tunderso¨kning av deras ga¨ster. Detta gjordes fo¨r att kunna sta¨llas mot Gro¨nroos teorier om det grundla¨ggande tja¨nstepaketet och den totalt upplevda kvaliteten. Pa° det sa¨ttet kunde vi underso¨ka skillnaderna och likheterna mellan hotellfo¨retagen.Enka¨tunderso¨kningen visade att ga¨stno¨jdheten a¨r va¨ldigt ho¨g pa° ba°da hotellen. Pa° en skala 1-6 har 90 % av Tegne´rlundens respondenter svarat att de a¨r no¨jda medan motsvarande siffra pa° Scandic var 84 %. Detta visar att Tegne´rlundens ga¨ster a¨r mer no¨jda a¨n pa° Scandic.Fo¨r att ga¨stno¨jdheten ska vara ho¨g ma°ste den totalt upplevda kvaliteten vara ho¨g, vilket i sin tur inneba¨r att vissa fundament ma°ste vara uppfyllda. Den fo¨rva¨ntade kvaliteten pa° tja¨nsten ma°ste vara uppfylld, det vill sa¨ga att hotellet uppfyller allt det lovar. Den upplevda kvaliteten som ga¨sten upplever pa°verkas av vad ga¨sten fa°r och hur tja¨nsten levereras till den.Den slutsats som dragits a¨r att det finns stora likheter mellan hotellens tja¨n...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Tjänsteerbjudanden i hotellbranschen

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   Tjänsteerbjudanden i hotellbranschen
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=17516 [2024-05-01]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×