Marketing on the Internet: a case study of Interflora's on-line floral delivery service

885 visningar
uppladdat: 1999-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
During the last part of this decade, the Internet has exerted a major influence on the business environment. To compete effectively, more and more companies use the Internet in their daily business and are present on the World Wide Web, with the result that traditional ways of performing marketing activities no longer apply. This thesis aims to explore and describe the objectives for companies to conduct on-line marketing and the effects the Internet will have on the marketing mix. We have made a qualitative case study of the on-line floral delivery service offered by Interflora AB and conducted two personal interviews and one telephone interview with three persons within the company. We found that Interflora AB only set one clear objective for marketing the floral delivery service "Blommogram" on-line and that was to increase the sales by attracting new customers. The main function of Interflora's Web site is to be a sales channel and the "Blommogram" was found to be a service well suited for being sold on-line, using a standardized pricing strategy. To Interflora, the focus has been to create a qualitative Web site and most efforts have been concentrated on the Web site as a communication and promotion medium. As a distribution and transaction medium, the Web sit...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Marketing on the Internet: a case study of Interflora's on-line floral delivery service

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [1999-01-01]   Marketing on the Internet: a case study of Interflora's on-line floral delivery service
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=17763 [2024-05-08]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×