Rewarding Store Managers - Do personal differences matter?

848 visningar
uppladdat: 2008-06-12
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Background and research problem: Reward system is today a common tool for companies to make sure their employees achieve their goals. An interesting aspect is how companies reward their store managers who have a complex role because they ought to handle goals set by the superiors and requests from the employees. When it comes to the framing of the reward system, the complexity of the role as a middle manager is appealing. The personal differences, concerning the employees’ personalities, are another aspect the companies need to take in consideration when it comes to the reward systems framing. With this background our research problem is as follows: How to reward store managers? Specific interest will be put into how personal differences and complexity in the role of a middle manager influences store managers’ perception of reward system. Purpose: To understand how the store managers experience the reward system in relation to their own situation and interest. Methodology: This thesis is based on a case study with two cosmetics- and health companies, Kicks and The Body Shop. For the empirical data, interviews have been made with store managers at the two companies. We have also taken use of scientific literature for the theoretical background. Conclusions and results: When the purpose with a reward is to motivate the store managers to perform their very best, it might be difficult for the companies to find the right measurements for the specific company. It is also of great importance to make sure that the store managers understand what goals they have to achieve. Concerning a well functioning reward system, there are two factors to take in consideration. The first one is the complexity of the role as a store manager; and the second one is the existing personal differences, regarding the store managers opinions and references about the reward system. Suggestions for further research: Because the companies in this thesis are dominated by ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Rewarding Store Managers - Do personal differences matter?

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-06-12]   Rewarding Store Managers - Do personal differences matter?
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=17766 [2024-05-17]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×