The impact of employee empowerment on service quality and customer satisfaction in service organizations: a case study of Länsförsäkringar bank AB : The impact of employee empowerment on service quality and customer satisfaction : The impact of employee empowerment

1275 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
COURSE: Bachelor Thesis in Business Administration, 15ECTSAUTHOURS:Peters Silvia Chigozirim. Elham Mazdarani.Flugsnappargatan 6, 3tr. Nybohovsbacken 99, 9tr.72472, Västerås. 11764, Stockholm0737225113. 0709391923SUPERVISOR: LEIF SANNERTOPIC: The impact of employee empowerment on service quality and customer satisfaction: a case study of Länsförsäkringar AB.BACKGROUND: Considering the nature of service delivery and particularly intangible-dominant services, employee empowerment becomes a very important issue to organizations producing services. In that, the customers and the employees are, engaged simultaneously in the production of the service. This inseparability is what is considered by the organization in choosing how best to serve its customers, either by the traditional method or through the empowerment approach.The inability of the management to control the service encounter makes the employees responsible for the quality of service delivered to the customers. In order for the management to trust that the employees are successful in dealing with their customers, the management has to give the employees the authority and necessary support to succeed at it, which is referred to as employee empowerment. The practice of which can directly affect the quality of services delivered, and customer satisfaction.PURPOSE: The purpose of this research is to ascertain the extent to which Länsförsäkringar Bank AB practices employee empowerment in their organization and how it impacts on service quality and customer satisfaction.RESEARCH METHOD: This research is based on a qualitative study. The authors’ have used both primary and secondary data to make a qualitative analysis, since this is a single-case study to enable them to fulfill the purpose of the research.CONCLUSION: Based on this research, the authors have found out that employee empowerment practices at LFB enable the employees to influence customers’ perception of service quality positively, due to their control over the service delivery process, which leads to customers’ satisfaction.Moreover, LFB extensively practices employee empowerment through the actions and p...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The impact of employee empowerment on service quality and customer satisfaction in service organizations: a case study of Länsförsäkringar bank AB : The impact of employee empowerment on service quality and customer satisfaction : The impact of employee empowerment

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   The impact of employee empowerment on service quality and customer satisfaction in service organizations: a case study of Länsförsäkringar bank AB : The impact of employee empowerment on service quality and customer satisfaction : The impact of employee empowerment
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=17819 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×