The launch of a new car from a premium brand under pressure - defining consumers’ perception of a brand

749 visningar
uppladdat: 2007-12-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The view of a brand and brand image can be based on a numerous different factors. It is however largely due to historical associations in consumer’s mind and the symbolic value at an emotional level which has been build over the years. Therefore, it is of importance to a company to find the key to the consumer’s perception of a brand in order to be successful. The dissertation examines the difficulties a company is facing when launching a new product in a high-tech industry. The Jaguar Company is operating in the high-tech industry and is interested in entering the market of modern luxury cars targeting a younger audience. The environment consists of increased competition and high demanding customers, creating a complexity of products requiring increased technologies and competences of a company. The Jaguar Company is facing the difficulty of defining positioning and gaining a competitive advantage within the industry. The relevant theories are based on literature reviews with focus on segmentation, targeting and positioning. The research data is collected by the use of a questionnaire handed out at an event arranged by Jaguar in Malmö. Further, the dissertation was limited by the geographical closeness and the time constraint The dissertation is analysing the perception of the Jaguar customer and the positioning of the brand, as well as if that perception of the Jaguar brand changes after the introduction of the Jaguar XF. The dissertat...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: The launch of a new car from a premium brand under pressure - defining consumers’ perception of a brand

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-12-01]   The launch of a new car from a premium brand under pressure - defining consumers’ perception of a brand
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=17830 [2024-04-27]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×