Establishing in Chinaâ??s â??good-enoughâ?? market - - A benchmarking study on Scandinavian engineering industriesâ?? further establishment in China

902 visningar
uppladdat: 2008-05-15
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Title: Establishing in China??s ??good-enough?? market - A benchmarking study on Scandinavian engineering industries?? further establishment in China. Problem discussion: The Chinese market is gaining importance for Scandinavian engineering industries and is by many considered a crucial market to be successful in. These companies have a tradition of producing premium products for premium customers. However, in China many are currently experiencing the threat from local competitors producing products of somewhat less quality aimed at the vast Chinese middle market - the good-enough market. Entering this market mean a first time venture into a lower quality segment for the Scandinavian companies. Hence the questions of if the good-enough market should be entered or not and what trends that can be distinguished. Purpose: The purpose with this thesis is to examine how Scandinavian engineering industries producing premium products for premium customers, enter local middle markets in China. Methodology: The research consisted of a benchmarking study where Scandinavian engineering industries in China were studied in order to distinguish an eventual pattern and trends. Distinguished trends were finally analysed according to the Uppsala internationalisation model and the theory of good-enough markets. Conclusions: It is possible to merge segmentation theories with the Uppsala internationalisation model; it acts as a complement in order to better understand the mechanisms in the initial phases. The decision-making process remains incremental during the entire establishment chain where R&D is a natural continuation. The same internalisation model can also be distinguished during further establishment of an existing market, as in the cas...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Establishing in Chinaâ??s â??good-enoughâ?? market - - A benchmarking study on Scandinavian engineering industriesâ?? further establishment in China

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-05-15]   Establishing in Chinaâ??s â??good-enoughâ?? market - - A benchmarking study on Scandinavian engineering industriesâ?? further establishment in China
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=17836 [2024-05-14]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×