M2M - affecting organisations, offerings and relations

641 visningar
uppladdat: 2003-06-06
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Machine-to-machine (M2M) communication is a phase in the digital revolution connecting computing devices with each other bringing along new business opportunities for companies. Although being a fast growing field it has not been researched to any greater extent, particularly not within the academical literature. Consequently, information on how M2M can affect organisations seems strongly needed. This thesis uses three perspectives, derived from already recognised business benefits of M2M, as an aid to select proper theoretical tools to investigate the phenomenon. The purpose of this thesis is to gain knowledge of how an M2M adoption affects a firm??s organisation, customer offerings and customer relations. The purpose is not to discuss in explicit monetary terms but rather on a conceptual level. A key word in the methodology used in this thesis is understanding. It is an explorative case study on the phenomenon of M2M, focusing on understanding it from three perspectives. The methodological approach used is abductive and the empirical observations are based on a qualitative study of six companies that use or have previously used M2M. The data collected was later analysed with tools collected from four different theoretical categories; industrial organisation, contractual theory, network theory and transactional marketing. In terms of the value chain, it has been found that service and firm infrastructure are the activities mostly affected by an M2M implementation. Furthermore, it seems as M2M offers considerable opportunities for strengthening the customer bonds and lowering the transaction...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: M2M - affecting organisations, offerings and relations

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2003-06-06]   M2M - affecting organisations, offerings and relations
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=17940 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×