A paradigm of learning: Amongst junior consultants at Andersen Consulting

880 visningar
uppladdat: 2001-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
The primary objective of this paper is to investigate how management consultants, at Andersen Consulting KB learn and develop professionally through their work. We have used an interpretative research approach called phenomenography in order to determine the various ways (conceptions) of learning that exist among a group of consultants, ranging from one to four years of experience. In connection with this objective, we have compiled a model of essential competencies that have assisted the process of development, and in effect, influenced how the consultants learn. Our intention with this twofold approach is to try and gain a more comprehensive picture of the phenomenon of learning. We have avoided getting bogged down in the `official' AC interpretation of competency by relating solely to statements made concerning the consultants' experiences. It is assumed, in many cases, that the official structures designed to facilitate learning are the main cause of development among the employees of knowledge intensive organizations; i.e. training, monitoring, counseling, etc. Is this really the case? Andersen Consulting International spends 10% of its revenue on training consultants at their educational facilities located primarily in Chicago St. Charles. However, in this paper, it was discovered that the courses aimed at consultants at the level of focus (1-4 years) were not really of g...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: A paradigm of learning: Amongst junior consultants at Andersen Consulting

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2001-01-01]   A paradigm of learning: Amongst junior consultants at Andersen Consulting
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=19028 [2024-04-30]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×