Svensk spelmarknad - En studie om förväntningar och upplevelse på spel

1697 visningar
uppladdat: 2007-06-28
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Varje dag ser vi en kraftig marknadsföring av olika spel på marknaden, där olika typer av spel har egna program, reklam som sänds på de bästa sändningstiderna och populära ungdomsprogram är sponsrade av olika spelbolag. Spelmarknaden försöker locka spelare med höga vinster, vilket leder till att kunderna återkommer i hopp om att vinna. Spelbolagen försöker tillfredställa kundernas behov genom att få kunderna att bli lojala till företaget. Dagens spelmarknad har utvecklats vilket har gjort att spelbranschen har blivit mer beroende av tekniken. Den nya teknologin har bidragit till en stor kontaktenhet mellan företag och konsumenter som ger företagen en möjlighet att hitta nya sätt att möta kundbehoven på. Vår undersökning handlar om vilka faktorer som är betydelsefulla för att reducera gapet mellan förväntningar och upplevelser för spelprodukter samt en jämförelse mellan Svenska Spel och utländska aktörer. Vi har även undersökt hur utvecklingen av teknologin har påverkat utbudet av spel, där undersökningen har utförts genom en kvalitativ studie, där intervjuerna har gjorts med Svenska spel, Betsson och Unibet. De slutsatser vi har kommit fram till är att budskapet i reklamen är det som kan reducera gapet mellan upplevelse och förväntningarna genom att reklamen ska vara trovärdig på det sättet att kunderna vet att det finns en möjlighet att vinna. Skillnaden mellan Svenska spel och de utländska aktörerna är att Svenska spel är statligt reglerad, anledningen till monopolet är att det uppfyller sociala skäl då pengar går tillbaka till samhällsnytta. De utländska aktörerna är privatägda och då går pengarna tillbaka till aktieägarna. Internetanvändandet har blivit en del av människans vardag och spelbolage...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Svensk spelmarknad - En studie om förväntningar och upplevelse på spel

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2007-06-28]   Svensk spelmarknad - En studie om förväntningar och upplevelse på spel
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=19281 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×