Division i teori och praktik

2009 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Barns möte med räknesättet division, sker tidigt i livet och utan att de tänker på det som matematik. Lösningsmetoden, att dela något rättvist är intuitiv och skiljer sig från den formella matematiken med dess olika lösningsstrategier som barnen sedan möter i skolan. Barn har olika erfarenheter av begreppet division med sig när de börjar skolan, men när de träder in i denna värld fönnedlas begrepp och matematisk förståelse i en fonnelI form av abstrakta matematiska symboler och formler. Plötsligt duger inte deras eget tänkande och kunnande i form av egna erfarenhetsbaserade och intuitiva lösningsmetoder. Sett mot bakgrund av detta riskerar barnen att få uppfattningen att . matematik är ett ämne som man lär sig i enbart i skolan genom att räkna i läroboken. Under vår utbildning till lärare för de yngre barnen har vi träffat på många elever i skolan som tycker att räknesättet division är svårt. För att som lärare kunna hjälpa dessa barn på bästa sätt ville vi fördjupa oss i deras lösningsstrategier för kunna hitta bra undervisningsmetoder. Vi vill i detta arbete försöka belysa elevers begreppsförståelse av räknesättet division genom att se närmare på elevers· olika lösningsstrategier. Två tester som är kompletterade med fyra elevintervjuer ligger till grund för vårt arbete. Vår förhoppning är att vår undersökning kommer att bi...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Division i teori och praktik

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Division i teori och praktik
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=19462 [2024-05-06]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×