Det digitaliserade servicemötet - en studie av relation och självservice

1009 visningar
uppladdat: 2007-08-23
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Ã?mne: Magisteruppsats, 10p, Institutionen för Service Management, Lunds universitet Författare: Andreas Bruzelius, Ola Hallenheim Handledare: Carl R Hellberg, Pia Siljeklint Problemdiskussion: Den forskning som främst återges i service managementlitteraturen bygger på att människor träffas i ett servicemöte där frontpersonalen ?levererar? service. Ofta betonas frontpersonalens stora roll som deltidsmarknadsförare och de stora resurser som tjänsteföretag bör lägga på att stödja frontpersonalen för att servicemöten skall bli lyckade och skapa värde för såväl företag som kund. I takt med att den tekniska utvecklingen går framåt kommer självservice sannolikt att öka och fler tjänster kommer att fungera utan det traditionella servicemötet. Hur påverkas kundrelationer, kundvärdet och lojaliteten gentemot serviceföretaget när servicemötet förändras? Hur kan företag använda sig av självservice för att skapa konkurrensfördelar? Syfte: Syftet är att beskriva och analysera hur tjänstemötet och kundrelationen påverkas av en utökad grad av självservice, främst via Internet. Metod: En kvalitativ metod har används, djupintervjuer med representanter för de ingående företagen, Svenska Handelsbanken, Swedbank och Inwarehouse. årt angreppssätt har varit att ställa teori gentemot årt empiriska material för att därefter kunna dra de nödvändiga slutsatserna för att kunna svara på åra frågeställningar. Slutsatser: Relationernas betydelse har inte minskat på grund av självservicens utbredning. Lojaliteten minskar däremot om de personliga rela...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Det digitaliserade servicemötet - en studie av relation och självservice

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-08-23]   Det digitaliserade servicemötet - en studie av relation och självservice
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=20216 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×