Syftet med den här uppsatsen var att belysa hur ledningen i
bemanningsföretag ger stöd till anställda genom feedback. Uppsatsen börjar
med att vi tydliggör ett praktiskt problem som är vanligt förekommande inom
bemanningsföretag. Vi illustrerar detta problem med en figur som åskådliggör
en distans mellan bemanningsföretagen och dess anställda. Den här distansen
kan emellertid leda till bristfällig kommunikation mellan parterna och för
att minska sannolikheten att detta uppstår, kan ledaren i ett företag stödja
de anställda genom att ge feedback. I teorikapitlet utgår vi från en modell
som visar de faktorer som bör beaktas, det vill säga 360-gradersfeedback,
coachning, uppmuntran till dialog, självkontroll samt lärande organisation.
Vi har gjort en fallstudie, där vi valde att intervjua fyra olika
bemanningsföretag. Det vi kom fram till var att tre av fem faktorer inte
uppfylls av bemanningsföretagen. Trots detta kunde vi genom den empiriska
undersökningen finna att ett visst stöd för feedback förekommer.
The purpose of this essay was to illustrate how managers in employment
agencies give support to their employees through feedback. This essay starts
with a demonstration of a practical problem that is common in this type of
agencies. We explain this problem through a figure that illustrates a
distance between the employment agencies and their employees. This distance
can lead to insufficient communication between the parties, and in order to
reduce the probability that this occurs: managers can support the employees
through giving feedback. The theory chapter starts with a model that shows
the important factors that should be considered, such as 360-degree
feedback, coaching, encouraging making a dialogue, self control and learning
organisation. This essay was performed as a case study, ...