Lessons learned from implementing a MSDL Scenario Editor

1254 visningar
uppladdat: 2008-06-24
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Serious gaming is the collective name for the utilization of games and tools for education purposes. The utilization allows the organizations to train more effectively in various simulations and simulators. The simulations can be conducted in a high detail rich environment, without having to physically perform the exercise or simulation, for a lower cost. This thesis describes the lessons learned when implementing the version one Military Scenario Definition Language (MSDL) standard (SISO, 2008) in a novel and proof-of-concept tool for serious gaming scenario interaction. The tool is able to create, import, export and validate military scenarios in MSDL form, as well as exporting scenarios in Open Geospatial Consortium Keyhole Markup Language (OGC-KML, 2008) form and in Virtual Battlespace 2 script files, importing a map through vector files, support for MIL-STD-2525B (Department of Defense, 2005) and much more. The tool is divided in three parts; graphical user interface, back end and scenario module, where each part is separated from the others with own tasks. Comments of the current MSDL specification and suggestions for future revisions are included; while the current specification is easy to read and follow, quirks are identified and proposed solutions are presented. Examples of scenarios in MSDL form are included in the appendix. This thesis also describes a common reference model for serious gaming and a common reference model from a real-time strategy (RTS) game perspective. The common reference model for serious gaming describes the most common information possible to gather in serious games. The common reference model serves as a base for applications and games for their information exchange; any information exchange shall have a corresponding entity or attribute in the common reference model. The RTS common reference model is based on a commander??s perspective and the information such commander is exposed to, and is likewise a base for RTS games?? information exchange. This thesis is a joint assignment by Lund University, LTH and Saab Training Systems. The common reference model for serious gaming, the proof-of-concept application and exporting to MSDL were th...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Lessons learned from implementing a MSDL Scenario Editor

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-06-24]   Lessons learned from implementing a MSDL Scenario Editor
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=21017 [2024-04-20]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×