miljovarden.nu - en kvalitativ fallstudie om att använda Internet för att utveckla ett varumärke

1066 visningar
uppladdat: 2008-01-17
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syftet med detta examensarbete är att undersöka hur företag använder sig av Internet för att utveckla sitt varumärke genom att förmedla miljövänliga värden. För att genomföra vårt syfte har vi valt en kvalitativ fallstudie med ett fallföretag i fokus. Primärdata är insamlad i form av semistrukturerade intervjuer, vilken vi underbygger med sekundära källor. Teorin representerar områdena Internet, miljö och varumärkesidentiteten. Inom Internet används A.T. Kearneys 7 C modell, miljö¬marknadsföring och miljöstrategiteorier hämtas från Charter och inom tredje området används varu¬¬märkes¬¬identitetsprisman av Kapferer och Aakers Value proposition för varumärkesidentiteten. Utifrån content, connectivity och communication strukturerar vi empirikapitlet som utgörs av SAS anställda, praktiserande konsult med fokus på varumärken, dokument från bl.a. företagets hemsida, artiklar från dagspress, internationella organisationer och nationella myndigheter. Att använda Internet för att förmedla sin identitet är ett sätt att skapa nära relationer med sina kunder, förutsatt att kommunikationskanalen utnyttjas maximalt och tydligt förmedlar rätt information. För att...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: miljovarden.nu - en kvalitativ fallstudie om att använda Internet för att utveckla ett varumärke

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-17]   miljovarden.nu - en kvalitativ fallstudie om att använda Internet för att utveckla ett varumärke
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=21144 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×