Managing the physical environment in services organizations : a case study of the servicescape's affect on relationships between customers and employees

638 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
I dagens moderna samhälle är alla individer tveklöst erfarna tjänstekonsumenter. Dagligen används ett antal tjänster, allt från att klippa håret, använda betalkort till att prata i telefonen. Många tjänster produceras och konsumeras samtidigt i tjänsteleverantören anläggning. Den fysiska miljön blir därför ett viktigt verktyg för att kommunicera tjänstekvalitén, skapa kundförväntningar, påverka kunders och anställdas produktivitet samt att forma tjänsteupplevelsen. Syftet med denna studie är att uppnå en bättre förståelse vikten av att hantera den fysiska miljön, det så kallade upplevelserummet, för att skapa förbindelse mellan tjänsteföretaget och kunderna samt de anställda. Emellertid, på grund av tidsbegränsningar kommer denna studie att fokusera på upplevelserummet från ledningsperspektiv. En litteraturöversikt genomfördes, baserad på tre forskningsfrågor, vilket resulterade i en teoretisk referensram som assisterade vid datainsamlingen. En kvalitativ fallstudie av Elite Stadshotellet i Luleå genomfördes för att erhålla primärdata. Resultaten av studien visade att en väl hanterad fysisk miljö kan attrahera kunder samt behålla de gamla. Åtagande och motivation hos de anställda kan även härledas ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Managing the physical environment in services organizations : a case study of the servicescape's affect on relationships between customers and employees

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Managing the physical environment in services organizations : a case study of the servicescape's affect on relationships between customers and employees
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=21158 [2024-05-04]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×