Corporate Identity Management : A study of corporations with a diverse brand portfolio

993 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
AbstractProblem:With the increased competitiveness in the marketplace and the fact that corporate brands are complex and relatively hard to define, the question of formulating a corporate identity has become a hot topic of significant interest. This has made corporate identity to a fre-quently used concept, as corporations have recognized the need of identifying one’s identity and managing its corporate images. However, this subject becomes more complex when a corporation has to deal with a corporate portfolio of diverse subsidiaries that arise from merger and acquisition strategies. The problematic issue lies in dealing with multiple identities and brands on the corporate level.Purpose:The purpose of the thesis is to investigate how corporations can work with their corporate identity in order to manage their diverse corporate brand portfolio.Method:In order to fulfil the purpose of this thesis a qualitative research approach is used. The primary data is collected through semi-structured interviews with people in five different companies. In addition to this the authors included secondary data which is based on literature, articles and academic publications.Conclusions:Based on the results of the interview study the authors can conclude that corporate identity is a reflection of corporations’ characteristics, which embodies the corporate mission and strategy, philosophy, ownership, culture, history and the core values of an organization. By evaluating the various concepts that are incorporated in the managerial processes of corporate identity, the authors could distinguish that corporate identity may serve as an instrument to identify, and structure the corporate communication towards both internal and external audiences. In addition we conclude that corporate identity is used to create a fav...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Corporate Identity Management : A study of corporations with a diverse brand portfolio

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Corporate Identity Management : A study of corporations with a diverse brand portfolio
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=21248 [2024-05-08]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×