Varför presenterar företag amerikanska tv-serier? : En studie av en marknadsföringsstrategi

1416 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Marknadsföring är ett viktigt redskap för företag att använda i dagens konsumtionssamhälle för att nå ut med sina produkter och tjänster. Det budskap som sänds ut av företagen är också av stor vikt, då budskapet kan förvrängas på vägen eller nå ut till fel kundgrupp. Dessutom ökar konkurrensen och kampen om kunderna och det har blivit vanligare att kunderna i större utsträckning tenderar att vara mindre lojala gentemot företagen. För att bibehålla och utveckla sina kundrelationer har det därmed blivit vanligare att företagen betraktar sitt varumärke som ett strategiskt mycket viktigt konkurrensmedel. Ett starkt varumärke ger konkurrensfördelar och lojalare kunder, och har följaktligen lett till att företag försöker hitta effektivare metoder i att skapa värde kring sitt varumärke.Varje år introduceras mängder av nya varumärken och produkter. Samtidigt som marknadsförare arbetar för att nå ut med både dessa och befintliga varumärken och produkter avtar den effekt som dagens reklam har. För att stärka sitt varumärke kan företagen använda sig av olika marknadsföringsstrategier för att nå ut till sina kunder. Ett sätt som många företag använder sig av är att presentera olika tv-serier.Syftet med denna uppsats är att studera hur företag använder sig av tv-serier i sin marknadsföring, vilken bild företagen vill förmedla av sig själva och vad de vill uppnå genom att marknadsföra sig genom tv-serier.I denna studie har ett abduktivt angreppssätt använts och författarna har valt att använda sig av en kvalitativ metod, då metoden bäst överrensstämmer med problemformuleringen och syftet. I denna studie ska intervjuer användas.Studien visar att anledningen till att företag presenterar tv-serier är för att de vill synas och påminna konsumenterna om företaget och dess produkter. Dessutom vill de ge konsumenterna en medvetenhet om deras varumärke och nya produkter. Vidare vill företagen nå ut till så många som möjligt ...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Varför presenterar företag amerikanska tv-serier? : En studie av en marknadsföringsstrategi

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Varför presenterar företag amerikanska tv-serier? : En studie av en marknadsföringsstrategi
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=21302 [2024-05-02]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×