Marknadsföring är ett viktigt redskap för företag att använda i dagens konsumtionssamhälle för att nå ut med sina produkter och tjänster. Det budskap som sänds ut av företagen är också av stor vikt, då budskapet kan förvrängas på vägen eller nå ut till fel kundgrupp. Dessutom ökar konkurrensen och kampen om kunderna och det har blivit vanligare att kunderna i större utsträckning tenderar att vara mindre lojala gentemot företagen. För att bibehålla och utveckla sina kundrelationer har det därmed blivit vanligare att företagen betraktar sitt varumärke som ett strategiskt mycket viktigt konkurrensmedel. Ett starkt varumärke ger konkurrensfördelar och lojalare kunder, och har följaktligen lett till att företag försöker hitta effektivare metoder i att skapa värde kring sitt varumärke.Varje år introduceras mängder av nya varumärken och produkter. Samtidigt som marknadsförare arbetar för att nå ut med både dessa och befintliga varumärken och produkter avtar den effekt som dagens reklam har. För att stärka sitt varumärke kan företagen använda sig av olika marknadsföringsstrategier för att nå ut till sina kunder. Ett sätt som många företag använder sig av är att presentera olika tv-serier.Syftet med denna uppsats är att studera hur företag använder sig av tv-serier i sin marknadsföring, vilken bild företagen vill förmedla av sig själva och vad de vill uppnå genom att marknadsföra sig genom tv-serier.I denna studie har ett abduktivt angreppssätt använts och författarna har valt att använda sig av en kvalitativ metod, då metoden bäst överrensstämmer med problemformuleringen och syftet. I denna studie ska intervjuer användas.Studien visar att anledningen till att företag presenterar tv-serier är för att de vill synas och påminna konsumenterna om företaget och dess produkter. Dessutom vill de ge konsumenterna en medvetenhet om deras varumärke och nya produkter. Vidare vill företagen nå ut till så många som möjligt ...