Varför tacka nej till oadresserad direktreklam?

1221 visningar
uppladdat: 2006-06-05
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Syftet med uppsatsen är att identifiera de mest betydande anledningarna till att vissa hushåll väljer att tacka nej till ODR och att granska huruvida en negativ attityd till ODR påverkar attityden till annan reklam. Uppsatsen har en analytisk ansats som utgångspunkt. Metoden är kvalitativ, med insamling av primärdata genom öppna individuella intervjuer med femton hushåll som tackar nej till reklam. Sekundärdata har hämtats ur undersökningar och artiklar. Kognitiv behaviorism, reactance theory, exponeringsfrekvens, kommunikationsbrus, uses and gratifications research. I empiriavsnittet presenteras uppgiftslämnarnas generella uppfattning om reklam, attityd till ODR och huruvida en negativ attityd till ODR påverkar attityden till annan reklam. Ã?ven sekundärdata i form av en aktuell attitydundersökning som belyser svenska folkets attityder till olika slag av reklam presenteras i detta avsnitt. De faktorer som enligt år undersökning påverkar hushållens ?nej tack? till ODR är, bristande intresse av innehåll, reklam-mängd, arbete med sortering, arbete med återvinning, reklamens miljöpåverkan, avsaknad av behov av reklamen, upplevd inbrottsrisk, upprepning av innehåll, strävan efter bibehållen valfrihet och upplevt resursslöseri. Vissa samband indikerar...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Varför tacka nej till oadresserad direktreklam?

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2006-06-05]   Varför tacka nej till oadresserad direktreklam?
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=21342 [2024-05-03]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×