What gets measured gets done? : a study within the newspaper industry

1186 visningar
uppladdat: 2007-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
According to Atkinson, Banker, Kaplan and Young (1995) management accounting and control practices have an important role within today’s organizations. In order for the organization to be successful, information on the finances and performance are crucial. But in the media industry there are indications that management accounting and control practices are not as accepted as in many other industries (Tjernström, 2002). Since there have not been much research about management accounting in the media industry, compared to what have been done in other industries, like manufacturing and new economy firms, there are less knowledge from this industry.The purpose of our thesis is to investigate, explain and analyze the management accounting practices, with focus on performance measurement and what the attitude to performance measurement is within four newspapers in Sweden. This will be done from a management perspective.Previous research about agency theory, stewardship theory, budget, responsibility centres, operating- income and margin, reward and incentive plans, balanced scorecard and intellectual capital statement and theories about the newspaper industry are described and used.A qualitative research with four interviews was conducted. Three were newspaper managers and one editor in chief.From our four researched newspapers we have found that managers described management accounting and performance measurements to be important but still not communicated. Therefore, it is interesting that none of the newspapers measure performances in the editorial department. Journalists have been and are sceptical to management accounting practices and performance measurements but this attitude has changed and is not so strong and not a proble...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: What gets measured gets done? : a study within the newspaper industry

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2007-01-01]   What gets measured gets done? : a study within the newspaper industry
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=21484 [2024-05-09]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×