Internationell Marknadsföring av Turistdestinationen Sverige : En utvärdering av företaget VisitSweden

1230 visningar
uppladdat: 2008-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Sverige som internationell turistdestination har idag en betydande roll för det svenska näringslivet och därigenom landets ekonomiska utveckling. En planering inför denna destinations internationella marknadsföring är därför av vikt för att bibehålla en position på världskartan som lockande turistdestination. Turismen samt den internationella marknadsföringen av landet Sverige har även visat sig vara betydelsefull för dem som arbetar på regeringsnivå för att främja Sverige i utlandet. Ur detta intresse på regeringsnivå har således det statliga företaget VisitSweden vuxit fram och kommit att bli det företag som officiellt är ansvarigt för den internationella marknadsföringen av Sverige som turistdestination. Syftet med denna studie är följaktligen att analysera den internationella marknadsföringen av Sverige som varumärke med utgångspunkt från företaget VisitSwedens verksamhet. Undersökningen syftar till att utvärdera företagets attityd och arbete, för att påvisa vikten av företagets verksamhet för den svenska turistnäringen.Resultatet av studien visar på att det existerar brister i de marknadsföringsverktyg som undersökts och som företaget nyttjar i sin aktuella internationella marknadsföring. Då dessa verktyg är företagets huvudsakliga kommunikationsverktyg som används för att nå ut till den internationella marknaden, kritiseras VisitSweden att inte uppnå sitt huvudsakliga mål med att skapa och marknadsföra varumärket Sverige. Att VisitSweden också är en statlig organisation innebär ett visst ansvar att uppnå positiva resultat med sin verksamhet då företaget finansieras av statliga pengar samt verkar med syftet att gynna svensk turistnäring. Företagets arbete anses vara viktigt för den svenska turistnäringen, och bör således förbättras och stärkas för att stimulera varumärket Sverige samt kommunikationen på den internationella markna...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Internationell Marknadsföring av Turistdestinationen Sverige : En utvärdering av företaget VisitSweden

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-01]   Internationell Marknadsföring av Turistdestinationen Sverige : En utvärdering av företaget VisitSweden
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=21636 [2024-05-08]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×