Elevers tankar om hållbar utveckling. En studie kring elevers tankar och engagemang för en hållbar utveckling.

2142 visningar
uppladdat: 2006-10-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Jordens framtid är något som bekommer var och en. För att jag som pedagog ska kunna utgå från mina elever vid planering av undervisning är det viktigt att jag är medveten om hur de tänker sig jordens framtid. Tror eleverna på en hållbar utveckling, är eleverna optimister eller pessimister? Syftet med den här studien är att ta reda på hur eleverna tänker kring jordens framtid. Frågeställningarna som använts gäller hur eleverna tänker på framtiden och om de själva känner något engagemang för att gynna en hållbar utveckling. Studien bygger på kvalitativa intervjuer med elever som går i gymnasiet. Resultatet av intervjuerna visar att eleverna har skilda åsikter om framtiden. Pojkarna i studien är optimister medan flickorna är pessimister. Optimisterna tror på en ljus framtid, de problem vi har på jorden idag kommer att lösa sig så småningom och framtiden är ingenting som dessa elever känner oro över. Pessimisterna å andra sidan tror inte att det löser sig så lätt. Vi måste agera nu om framtiden ska bli till det bättre. Det kanske rent av är för sent att göra något för en hållbar utvecklin...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Elevers tankar om hållbar utveckling. En studie kring elevers tankar och engagemang för en hållbar utveckling.

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Källhänvisning

Inactive member [2006-10-01]   Elevers tankar om hållbar utveckling. En studie kring elevers tankar och engagemang för en hållbar utveckling.
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=21958 [2024-04-29]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×