Social marketing and effective HIV/AIDS campaigns: case study of Afrikagrupperna

1142 visningar
uppladdat: 2004-01-01
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Social marketing is a core tool when aiming for change in social behavior. Contrary to business marketers, social marketers strive to serve the target market without personal profit. During the past decade, there has been a rapid increase in the number of nonprofit organizations ? a group which frequently utilize social marketing in their mission to assist in the general betterment of society. HIV/AIDS is one of the greatest threats against public health and development in Africa, and the virus is advancing into becoming a larger catastrophe than drought, war, famine and malaria. Since there is currently no cure for HIV/AIDS, the only weapons available in the battle against the pandemic are preventative information and education. The purpose of this study is to gain a better understanding of how nonprofit organizations utilize social marketing to promote HIV/AIDS prevention programs. A case study of the Swedish nonprofit organization Afrikagrupperna has been conducted. The findings suggest that cultural sensitivity is vital in order to successfully adapt a preventative message. Peer education is the most effective way of transcending preventative HIV/AIDS messages and partnerships are fundamental in order to establish efficient s...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Social marketing and effective HIV/AIDS campaigns: case study of Afrikagrupperna

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2004-01-01]   Social marketing and effective HIV/AIDS campaigns: case study of Afrikagrupperna
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=22174 [2024-05-05]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×