Innovating Customer Experience -from a telecom industry perspective

1414 visningar
uppladdat: 2008-01-15
Inactive member

Inactive member

Nedanstående innehåll är skapat av Mimers Brunns besökare. Kommentera arbete
Purpose: The purpose of this thesis is to identify and analyze innovative products and services within the telecom industry, letting these findings constitute possible ways for CSPs to innovate the experience of their customers. Methodology: The research in this thesis was conducted from a qualitative approach and data were collected using primary- (expert interviews) and secondary sources (journals, articles, web sites etcetera). In addition, a research design entailing four sequential steps was created to stipulate and illustrate the logic underpinning the methodological process. Theoretical perspectives: The theories are divided in three groups. Background theories ?? these intend to capture the problematic nature of the transforming telecom industry, examples of such theories are; value chain theories and ecosystem theory. Key theories ?? these provide tools to analyze and enhance the understanding of customer experience, these are; The New Frontier of Experience Innovation and How to Sustain Customer Experience. Complexity perspective ?? these theories highlight the complexity that customer experience conveys. Conclusions: All mini cases have partners related to the development of the innovative product or service. Five out of six innovative products or services can be categorized as solutions innovations; one can be categorized as an experience innovation. Two out of the six experiential components presented by Gentile et al. are applicable to all mini cases. However, the other four (emotional-, cognitive-, lifestyle-, relational-) components are applicable only to various extent. Thus, if trying to differentiate...

...läs fortsättningen genom att logga in dig.

Medlemskap krävs

För att komma åt allt innehåll på Mimers Brunn måste du vara medlem och inloggad.
Kontot skapar du endast via facebook.

Källor för arbetet

Saknas

Kommentera arbetet: Innovating Customer Experience -from a telecom industry perspective

 
Tack för din kommentar! Ladda om sidan för att se den. ×
Det verkar som att du glömde skriva något ×
Du måste vara inloggad för att kunna kommentera. ×
Något verkar ha gått fel med din kommentar, försök igen! ×

Kommentarer på arbetet

Inga kommentarer än :(

Liknande arbeten

Källhänvisning

Inactive member [2008-01-15]   Innovating Customer Experience -from a telecom industry perspective
Mimers Brunn [Online]. https://mimersbrunn.se/article?id=23013 [2024-05-18]

Rapportera det här arbetet

Är det något du ogillar med arbetet? Rapportera
Vad är problemet?



Mimers Brunns personal granskar flaggade arbeten kontinuerligt för att upptäcka om något strider mot riktlinjerna för webbplatsen. Arbeten som inte följer riktlinjerna tas bort och upprepade överträdelser kan leda till att användarens konto avslutas.
Din rapportering har mottagits, tack så mycket. ×
Du måste vara inloggad för att kunna rapportera arbeten. ×
Något verkar ha gått fel med din rapportering, försök igen. ×
Det verkar som om du har glömt något att specificera ×
Du har redan rapporterat det här arbetet. Vi gör vårt bästa för att så snabbt som möjligt granska arbetet. ×